တိုးတက္ေျပာင္းလဲ လာေသာ ေခတ္စနစ္၏ အရိပ္ေအာက္တြင္ ေခတ္မီဆန္း သစ္ေသာ နည္းပညာမ်ား တိုးတက္ထြန္းကား လ်က္ရွိရာ နည္းပညာ မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ဖန္တီး ၇ေသာ ဂီတအမ်ဳိးအစား မ်ား၏ ဖန္တီးရွင္မ်ားမွ ေျပာျပေသာ နည္းပညာ၏ အေရးပါပံု၊ အားသာခ်က္၊ သူတို႔ဂီတ သမုိင္းေၾကာင္း၊ အက်ဳိးရွိမႈအတိုင္းအတာ၊ လိုအပ္ခ်က္ အစရွိသည္မ်ားကို ေပၚျပဴလာ ပ၇ိသတ္ အတြက္ တင္ဆက္လိုက္ ပါသည္။ အနဂၢ – ” အရင္တုန္းက Chorus ေတြ၊ Note ေတြကိုေရးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အေတြးထဲမွာ သံစဥ္ေတြက ၾကားလာရတယ္။ Note ကို ေသခ်ာတတ္ ရတယ္။ ေနာက္ Note ကို ေရးတတ္ရတယ္။ အဲဒီဟာနဲ႔ ကမၻာမွာ ဂီတက ရွင္သန္တာ။ ဒီဘက္ ကြန္ပ်ဴတာ Age ကို ေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘာျဖစ္သြားလဲ ဆုိေတာ့ သီခ်င္းလုပ္တဲ့ ပံုစံေတြ ကအေတြးထဲကို ဝင္လာတာ တစ္ခုကို ကိုယ့္မ်က္လံုးနဲ႔ သံုးၿပီးေတာ့ ျပန္ၿပီးေတာ့ ပံုစံျပန္ေဖာ္ တာျဖစ္သြားတယ္။
ဟစ္ေဟာ့ပ္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ နည္းပညာက ဆိုးက်ဳိးေတြရွိ မလားဆိုရင္ မရွိပါဘူး။ ပိုေတာင္ ေကာင္းပါေသးတယ္။ အရင္တုန္းက ဟစ္ေဟာ့ပ္ ဆိုတာက သူမ်ားအသံေတြ ျဖတ္ယူသံုး၊ သူမ်ားသီခ်င္းေတြ ျဖတ္ယူသံုး လုပ္ရတဲ့ ဂီတကေန အခုဆို ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္တီးလာႏုိင္ၿပီ။ Beginning ေတြအေနနဲ႔ဆိုရင္သီခ်င္းတီးဖုိ႔ဆိုတာ ကြန္ပ်ဴတာ ေဆာ့ဖ္ဝဲတစ္ခုရွိတာနဲ႔ တင္သီခ်င္း ေတြလုပ္ လုိ႔ရၿပီ။ ကြန္ပ်ဴတာေဆာ့ဖ္ဝဲႀကီးရွိတာနဲ႔ သီခ်င္းေတြ ထြက္လာတာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ကြန္ပ်ဴတာေဆာ့ဖ္ဝဲကို ကိုယ္က ၫႊန္ၾကားမွ ကိုယ့္ရဲ႕ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း သူ က ျပန္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေပးတာပါ”
သားစိုး – ” နည္းပညာေတြ တိုးတက္လာတာ တအားကို ေကာင္းပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္တုန္းကဆုိရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္က ဆိုရင္ကြန္ပ်ဴတာေလး တစ္လံုးပိုင္ဖို႔ အင္မတန္ခက္ခဲပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ဖုန္းနဲ႔ေတာင္တီးလို႔ရေန ၿပီ။ဖုန္းနဲ႔ပဲသီခ်င္းတီးၿပီး သြင္းလို႔ေတာင္ရေနၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လို ဂီတသမားေတြအ တြက္ေ တာ့ ေတာ္ေတာ္ႀကီး ေကာင္းသြားၿပီ။ လူေတြကလည္းေခတ္နဲ႔အမီ လိုက္ႏုိင္ဖို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ Up-grade လုပ္ရမယ္။ နည္းပညာ ေတြ တုိးတက္လို႔ ပဲ ေရာသ မေမႊ လို ဂီတပံုစံမ်ဳိးေတြ လုပ္လို႔ရလာ တာ။ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျမႇင့္တင္ဖုိ႔ ေတာ့ ပိုေလ့လာရမွာေပါ့”
ဘာဘူ – ” ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ျမန္မာ ျပည္မွာဆုိရင္ စီဒီနဲ႔ဖြင့္ၿပီးဆိုတယ္။ အေမရိကမွာဆိုရင္ ဓာတ္ျပားနဲ႔ဆိုတယ္။ Record လုပ္ထားတဲ့ တီးလံုးကိုဖြင့္ၿပီးဆိုတာ ကေတာ့ အတူတူပဲ။ ၁၉၈ဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ဟစ္ေဟာ့ပ္ Culture အစမွာ MC ထက္ DJ က အရင္ေပၚတာ။ ပါတီေတြလုပ္တဲ့အခါ က်ရင္ DJ က ဆရာ။ MC ဆိုတဲ့ ရက္ပါက မေပၚေသးဘူး။ DJ ဖြင့္တဲ့အခ်ိန္ DJ က လက္ႏွစ္နဲ႔ဖြင့္ေနရေတာ့ သူကမအားဘူး။ ပရိသတ္ျမဴးေအာင္ လိုက္ေအာ္ေပးတဲ့ ေဘာ္ဒါတစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ သူက ေနာက္ပိုင္း မွာ MCျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီလိုကာ ရန္ေတြစပ္ရင္းနဲ႔မွရက္ပါ ဆိုတာ ျဖစ္လာတာ။ ရက္ပါေတြအေနနဲ႔က ဓာတ္ျပားနဲ႔ဖြင့္တာေတာင္မွ သူတို႔အတြက္ သီးသန္႔ တီးထားတဲ့တီး လံုးမဟုတ္တဲ့ Rap Beat ေတြေပၚမွာ Rap လုပ္ရတာ။ အဲဒီေတာ့ စီဒီနဲ႔၊ ဓာတ္ျပားနဲ႔ဆိုမွ ရက္ပါအစစ္။ ဥပမာ-ေဂ်ဇီးတို႔ဆိုလိုက္ဖ္႐ႈိးတခ်ဳိ႕မွာ Band ေတြ လူအေယာက္ ၂ဝ၊ ၃ဝ ေခၚ ၿပီးေတာ့ တီးတယ္၊ ဆိုတယ္။ အဲဒီလို Band ေတြနဲ႔တီးၿပီးဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔တီးလံုးေတြရဲ႕တီးလံုးအသံေတြ အကုန္ထြက္မ လာဘူး။ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့အသံကို အျပည့္ဘယ္ေတာ့မွ လိုက္တီးေပးႏုိင္ဘူး။ အဲဒီလိုပြဲေတြ နားေထာင္လိုက္တဲ့အခါ တီးလံုးသံေတြ ကနည္းနည္း ဟာ ေနတတ္တယ္။ Band သံေတာ့ ေပါက္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့လုိခ်င္တဲ့တီးလံုးသံတစ္ပံုစံတည္း ဘယ္ေတာ့မွထြက္မလာေတာ့ဘူး။ ရက္ပါေတြစီဒီနဲ႔ဆို တယ္ဆိုၿပီးေျပာေနတဲ့သူေတြက ဗဟုသု တေတြ မရွိ လို႔ေျပာတာ။ ေျပာပါေစေပါ့”
ေစာညီညီ – ” ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခ်ိန္တုန္းက ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲပါတယ္။ DJ စက္ကို ျမင္ဖို႔ ေတာင္မနည္းႀကဳိးစားခဲ့ရတာ။ အခုဆိုရင္ျမန္မာႏုိင္ငံက ပြင့္လင္းလာၿပီဆိုေတာ့ DJ႐ႈိးေတြ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ျဖစ္လာေတာ့ မယ္လို႔ကြၽန္ေတာ္ျမင္တယ္။ အဲဒီအတြက္လည္း ဝမ္းသာပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဟစ္ေဟာ့ပ္သမားေတြ အကုန္လံုးက နည္း နည္းေခါင္းမာၾကတယ္။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကို ကိုယ္လုပ္ၾကတာမ်ားတယ္။ Music Trend အေနနဲ႔ က Old Skool လည္းရွိမယ္၊ New Skool လည္းရွိမယ္၊ Down South, East Coast, West Coast အစံုေပါ့ေနာ္။ အဲဒီမွာ ကိုယ္ႀကဳိက္ ႏွစ္သက္တဲ့ပံုစံကိုယ္လုပ္ၾကတာေပါ့။ အေမရိကဆို ဟစ္ေဟာ့ပ္ကစတာဆိုေတာ့ အေမရိကအေန နဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဟစ္ေဟာ့ပ္မွာ ျမဴးဇစ္အေနနဲ႔ Band မရွိဘူး။ DJ ေတြနဲ႔ Break Beat ေတြလုပ္ရင္းမွာ အဲဒီအေပၚမွာ Rappingရြတ္ၾကတယ္။ MCing လုပ္ ၾကတယ္။ အဲဒီလိုလုပ္ရင္းနဲ႔မွ ဟစ္ေဟာ့ပ္ျမဴးဇစ္က တိုးတက္လာတာ။ တုိးတက္လာၿပီးေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ Beat Producer ေတြ ေပၚလာၾကတယ္။ Beat Producer ေတြဆို ရင္ လည္း မ်ဳိး စံုေပါ့။ West Coast တီးတဲ့ Beat Producer ေတြရွိမယ္။ Down South တီးတဲ့ Beat Producer ရွိမယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိး ကိုယ္ႀကဳိက္တဲ့ပုံစံနဲ႔သြားေနၾကတာပဲ။ နည္းပညာပိုင္းဆုိရင္ေဆာ့ဖ္ဝဲေတြ သံုးၿပီးေတာ့တီးတဲ့ Beat Producer ေတြရွိလာတယ္။ instrumentေတြေပါ့။ Drum Mac-hine ေတြလိုဟာ မ်ဳိးေတြသံုးၿပီးေတာ့ တီးတဲ့ Beat Producer ေတြရွိလာတယ္။အဓိကကေတာ့ ဟစ္ေဟာ့ပ္က Beat ေပၚမွာလည္း အမ်ားႀကီးလိုသလို ျမဴးဇစ္ အေပၚမွာလည္း အမ်ားႀကီးမူတည္ ပါတယ္။ ႏွစ္ဦးႏွ စ္ဖက္ အျပန္အလွန္မီွခိုေနရတာေပါ့။ Beat Music နဲ႔ MC နဲ႔ေပါ့။ ဘယ္အရာပဲမဆို ေလ့က်င့္မႈက အေရးႀကီးဆံုးပါပဲ။ ေလ့က်င့္မႈ အၿမဲတမ္း လုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ စြမ္းရည္ေတြ တက္လာမွာပါပဲ။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆို ျမဴးဇစ္နဲ႔အဆက္အသြယ္ျပတ္ေနတာ ၄၊ ၅၊ ၆ႏွစ္ေလာက္ျဖစ္သြားေတာ့ ရန္ကုန္ကို ကြၽန္ေ တာ္ျပန္ေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ တအားအံ့ၾသသြားတယ္။ အခု Generation က လူငယ္ေတြကတအားကို ေတာ္ၾကတယ္။ ေလ့လာအားလည္း ေကာင္းတယ္။ အခုေနာ က္ပိုင္းဆို လူငယ္ေတြကကိုယ္ကိုယ္တိုင္ တီးၾကတယ္။ Graffiti Artist ေတြေပၚလာတယ္။ကိုယ္ပိုင္ဒီဇိုင္းေတြ နဲ႔ဖက္ရွင္ေတြကအစလုပ္လာၾက တယ္။ ေတာ္ေ တာ္ေကာ င္းပါတယ္။
ခ်မ္းေအးဝင္း – ” ဟစ္ေဟာ့ပ္ ျမဴးဇစ္ကေတာ့အရင္က ႏုိင္ငံျခားမွာ တိုင္ေတဘယ္ေတြနဲ႔ စၿပီးလုပ္ခဲ့တာေပါ့။ဓာတ္ျပား ႏွစ္ခ်ပ္နဲ႔ Mix လုပ္ၿပီးေတာ့ Beat ေတြကို ပိုမိုက္ေ အာင္လုပ္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းစက္ပစၥည္းေတြ လည္း ထပ္ေပၚလာတယ္။ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာေတာ့ အခြင့္ အေရးမရွိခဲ့ဘူးေပါ့။ ကြန္ပ်ဴတာ တစ္လံုးနဲ႔ပဲ လုပ္ခဲ့ရ တာ။ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔အတြက္ေတာ့ စက္နဲ႔ တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႕မႈမရွိေပမယ့္ စက္ကထြက္ လာတဲ့အသံေတြကို ရေအာင္ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးနဲ႔ ဖန္တီးရတယ္။ေနာက္ ပိုင္းေတာ့ တျဖည္းျဖည္းပစၥည္းတင္တာပို႔ တာ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာတာနဲ႔အမွ် စက္ေတြနဲ႔ ပိုၿပီးထိေတြ႕ခြင့္ရ လာတယ္။သီခ်င္းတစ္ပုဒ္က ဘယ္ ကပဲလာလာ ဒီသီခ်င္း ကိုစၿပီး ျမစ္ဖ်ားခံလာတဲ့ ခံစားခ်က္ကပဲ အေရးႀကီးတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ Beat နဲ႔ပဲတီးတီး၊ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ပဲတီးတီး ဘယ္မု(ဒ္)နဲ႔ဘယ္လိုပရိသတ္ ကို အေကာင္း ဆံုးေပးထား လဲဆို တာကပဲအေရးႀကီးတာပါ။ စက္ပစၥည္းေတြရဲ႕ေနာက္ကိုအမီလိုက္ ႏုိင္ဖို႔ေတာ့ႀကဳိးစားရမွာပါ။ စက္ေတြ ေၾကာင့္လူေတြရဲ႕အႏုပညာအရည္ အေသြးက် သြားႏုိင္ မလား ဆိုတာကေတာ့ နည္းနည္းေလးသဘာဝေတာ့ ကြဲျပားတယ္။ စက္ပစၥည္းေတြနဲ႔ အမ်ားႀကီးလုပ္လို႔ရလာတဲ့အတြက္ အနည္းနဲ႔အမ်ားဆို သလိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လက္ေတြ႕တီးခတ္မႈအားေတြက်တယ္ဆိုတာေတာ့ ဝန္ခံတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီတူရိယာေတြအကုန္လံုးရဲ႕ သေဘာသဘာဝေတြအားလံုး ကို သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အံဝင္မႈ ရွိေအာင္ ေန ရာခ်တတ္ဖို႔ ႀကဳိးစားရတယ္။ တူရိယာတစ္ခုတည္းပဲလုိက္ နားေထာင္ျဖစ္ေနရင္ ဒီတစ္ခုမွာ ေကာင္းေပမယ့္ တျခားေနရာ ေတြမွာ လြတ္သြားတာ ရွိမယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အကုန္လံုးကို လိုက္နားေထာင္ၿပီး ဘယ္သီခ်င္း၊ ဘယ္သီခ်င္းနဲ႔ လိုက္ဖက္မယ့္ေနရာေတြမွာ ကိုယ္တီးတဲ့ပံုစံေပၚမူ တည္ၿပီးကိုယ္လိုခ်င္ တဲ့တူရိယာ အသံေ တြကို ထည့္ သြင္းရဖုိ႔ အတြက္ ေတာ့ ႀကဳိးစားရတယ္။ တစ္ဖက္မွာအားနည္းေပမယ့္တစ္ဖက္မွာ ေကာင္းလာတာမ်ဳိးေတြရွိၿပီးတစ္ ဖက္မွာေကာင္းေပမယ့္တစ္ဖက္ မွာအား နည္း တာေတြလည္းရွိတယ္”
ေက်ာ္ထြဋ္ေဆြ – ” ဟစ္ေဟာ့ပ္ ဂီတကက်ေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔တီးမွ အဆင္ေျပမွာကိုး။ ကုိယ္တကယ္စိတ္ကူးထားတဲ့အတိုင္း ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္တီးၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ဘာ သာကိုယ္ဆုိတဲ့အခါ က်ေတာ့သူမ်ားကိုလည္း အကူအညီေတာင္းစရာမလိုဘူး။ ဟစ္ေဟာ့ပ္ကို Band နဲ႔တီးမယ္ဆုိရင္ ထည့္လို႔ရသမွ် အကုန္ထည့္ ႏုိင္တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ လဲဆိုေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ တီးတယ္ဆိုတာ တကယ္တီးရတဲ့အသံေတြကို Sample ယူၿပီး ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ျပန္စီတာဆိုေတာ့ Band နဲ႔ တီးလည္း ဒီလိုပဲ။ ႏုတ္စ္ေတြ ထုတ္ၿပီးေ တာ့ ဆုိလို႔ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ Band နဲ႔တီးလို႔ မရတဲ့အသံေတြကို ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ျပန္ ၿပီးေတာ့တီးလုိ႔ရပါတယ္။ စီဒီနဲ႔ဆိုတယ္ဆိုတာကလည္း တီးထားက တည္း ကို ကစီဒီနဲ႔တီးထားတာ။အဲဒီေတာ့တကယ္တမ္းက Band ေရာ၊ စီဒီေရာကိုကြၽန္ေတာ္တို႔အကုန္လံုးကမိုက္နဲ႔ခ်ည္းပဲဆိုတာပါ” ႏိုင္းဝမ္း – ” နည္းပညာေတြ ထြန္းကားလာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြ Flouity Loop လိုမ်ဳိး Software ေတြနဲ႔ တီးတယ္။ ဒါေပမဲ့အခုေနာက္ပိုင္းႀကိဳက္ ေန တာက Band နဲ႔ေရာ၊ နည္းပညာနဲ႔ ပါေပါင္းစပ္ၿပီးႏွစ္မ်ဳိးေရာတီးတာ ပိုႀကိဳက္တယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ကေတာ့ သူ႔မု(ဒ္)နဲ႔သူေပါ့။ Hip Hop Beat ေတြ က်ေတာ့ တကယ့္ Drum Kick နဲ႔က်ရင္ သီခ်င္းကအဆင္မေျပဘူး။ Bass ေတြဘာေတြကကြာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မု(ဒ္)နဲ႔က နည္းပညာနဲ႔ ပိုၿပီးကိုက္တယ္။ံ Hip Hop ဆိုၿပီး ေတာ့ အသံေတြ တကယ္ထည့္ ဆိုတဲ့သူေတြလည္းရွိတယ္။ Music ခ်ည္းပဲဖြင့္ၿပီးေတာ့ ဒီအတိုင္းတကယ္ဆိုတဲ့သူလည္းရွိတယ္။ ဟစ္ေဟာ့ပ္မွမဟုတ္ဘူး။ တျခား Music လုပ္တဲ့သူေတြ ကြၽန္ေတာ္တို႔ နယ္႐ႈိးေတြလုိက္ဆိုရင္ ေတြ႕ေနရတာပဲ။ CD ဖြင့္ၿပီးဆိုတာ။ ဘယ္ဂီတမွ မဟုတ္ဘူး။ CD ထဲမွာ အသံတည္းၿပီး လုပ္တာက ဘယ္သူ မဆိုလုပ္လို႔ရတယ္။ မလုပ္ခ်င္လည္းရတယ္။ ဒါတီးတာနဲ႔ CD နဲ႔ဖြင့္တာမဆုိင္ဘူး။ အဓိကအေပးမွာတက္ဆိုေနတဲ့ အဆိုေတာ္သည္ေအာက္က ပရိသတ္ ကို ငါေ ဖ်ာ္ေျဖတာမွန္ရင္ တကယ့္ကိုယ့္အသံနဲ႔ကိုယ္ဆိုေပါ့။ ကိုယ့္လိပ္ျပာလုံဖို႔အေရးႀကီးဆုံးပါ။ အသံခ်ည္းဖြင့္ၿပီး ပရိသတ္ ေရွ႕မွာလာ ကျပေနတာခ်ည္း က ေတာ့ ကိုယ့္ လိပ္ ျပာကိုယ္မလုံဘူး။ အဓိကအဲဒါပါပဲ”
Ar.T – ” နည္းပညာ Technique နဲ႔တီးတဲ့ျမဴးဇစ္က ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုလိုျဖစ္ေနတဲ့အခါက် ေတာ့အျပစ္လည္းေျပာလုိ႔ မရသလိုႏွစ္ခုစလုံးကမွ်ေနပါ တယ္။ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ တီးတာနဲ႔ Band နဲ႔တီးတာက လံုးဝမုဒ္မတူဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ေရွ႕မွာတစ္ေခြလုပ္ လုိက္ေသးတယ္။ အဲဒီအေခြက မထြက္ျဖစ္လိုက္ဘူး။ တစ္ေခြလံုး ကို Lazy နဲ႔တီးထားတာ။ ဆုိရတဲ့ပံုစံခ်င္းလည္း မတူဘူး။ အဲဒီမွာ သီခ်င္းကိုလည္း သတ္သတ္ေျပာင္းၿပီးေတာ့ ေရြးရတယ္။ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ပံုစံနဲ႔ ခြဲထြက္ေအာင္ေရးရတယ္ Bandနဲ႔က် ေတာ့ Band နဲ႔လိုက္ဖက္ေအာင္အျပစ္အနာဆာမရွိေအာင္ အသံကို ၿငိမ္ေနေအာင္ဆိုရတယ္။ ဒီဘက္က ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔တီးတာက်ေတာ့ကြၽန္ေတာ့္ပံုစံ အီလက္ ထ႐ိုဆိုေတာ့ ျမဴးဇစ္ အသံမွာလူေတြရဲ႕အသံက စက္သံေပးထားတဲ့ပံုစံ Effect တစ္ခါတည္း ပါေအာင္ဆိုတတ္ရတယ္။ ႏွစ္ခုစလံုးက ခက္ပါတယ္။ ေနာက္ တစ္ခုကအီ လက္ထ႐ိုေတြ၊ ကြန္ပ်ဴတာဖန္တီးတဲ့ သီခ်င္းေတြဆုိမယ္ဆုိရင္ေနာက္က Beat သံက တအားဆန္းတဲ့အခါက်ေတာ့ သာမန္အသံတအား႐ိုးေနမယ္ ဆို အဆင္မေျပဘူး။ နည္းပညာ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တီးရတဲ့ဟာမ်ဳိး ဆိုရင္ အဲဒါအတြက္ပါ ေလ့လာရတယ္။ ကိုယ္ဆိုဖို႔အတြက္ ဆိုရင္ သုညကေနစၿပီး ေလ့လာရ ပါတယ္။ အားနည္းခ်က္၊ အားသာ ခ်က္ေတြ မရွိဘူး။ ဘာပဲေျပာေျပာတအားေလ့လာရမွာပဲ။ သူ႔ ေနရာမွာ၊သူ႔ပညာနဲ႔၊သူ႔ အဆင့္အတန္းနဲ႔သူ ရွိၿပီးသားပါပဲ”
ဗ်ဴဟာ – ” ေခတ္တစ္ခုရဲ႕ တုိးတက္မႈအရ နည္းပညာဆိုတာ ျဖစ္လာတာ။ အဲဒီ Beat ေတြ အကုန္လံုးက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လက္ေတြနဲ႔ပဲ တီးထားတာေလ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ Arrangement ေတြနဲ႔ဆုိင္တာေပါ့။ နည္းပညာ ျမင့္လာေလ၊ အႏုပညာစြမ္းရည္က်သြားေလေတာ့ မရွိပါဘူး။ အဲဒါက ဘာနဲ႔ပဲဆိုင္လဲဆိုေတာ့ တခ်ဳိ႕က သီခ်င္း Beat ေတြကို တအားေကာင္းေအာင္ လုပ္ၿပီးေတာ့ လူေတြသိပ္အာ႐ံုမစိုက္တဲ့ စာသားအေၾကာင္းအရာေတြက်ေတာ့ ေသေလာက္ေအာင္ ျမဴးဇစ္ၾကြေန ပါေစ။ အဲဒါက Club ထဲမွာပဲ က လုိ႔ရမယ္ ေလ။ သီခ်င္းနားေထာင္တဲ့သူ ေတြအတြက္ အက်ဳိးမရွိဘူး။ သီခ်င္းစာသား ကလည္း လူစိတ္ဝင္စားတဲ့ စာသားျဖစ္ရမယ္။ၿပီးေတာ့ Rhyme တို႔၊ Flow တို႔၊ စာသားအသံုးအႏႈန္းတို႔ကလည္းရွိေသးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ရက္ပါတစ္ေယာက္ မွမဟုတ္ဘူး။ဘယ္သူနား ေထာင္၊ နားေထာင္ နားေထာင္လုိ႔ရမယ့္ အေန အထားမ်ဳိးျဖစ္ရမယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိးမွပဲ အဆင္ေျပမယ္။ နည္းပညာဆိုတာ အဲဒီမ်ဳိး ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ဟာလို႔ေျပာခ်င္ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဖန္တီးတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ နည္း ပညာနဲ႔၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စတိုင္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဖန္တီးတယ္။ နည္းပညာတိုးတက္လာ တာပိုေကာင္းပါတယ္။


လင္းအကၡရာ၊ရဲရဲ၊မ်ဳိးေမာင္


ရိုးရာေလး

0 comments:

Post a Comment

 
Top